Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

jag önskar jag var en kapitalist

Av Liza - 27 oktober 2009 17:03

Vilka jävla dag, vilken jävla skit dag!

Humöret gick från sten till betongblock, tålamodet från en tops till en bomullsförpackning.

Shit va less jag är efter denna dag.. min livsglädje tynar bort och jag känner mig inte alls benägen till att yttra varken kärlek eller gott humör. Försöker tänka att de inte tjänar nånting till att grubbla, gråta och slåss. Men ändå så gör man det!!

Försöket med att göra sig förstådd och kanske, mot all förmodan, få lite medkänsla är ett enda stort nederlag när det kommer till förmedlingar i alla dess former. Men de är klart.. varför i hela fridens liljor skulle dessa människor bry sig ett skvatt om jag fick käka havregryn 5 veckor när dom kommer hem till värme och fläskfilé.

Om jag ens hade en gnutta respekt eller förståelse för de som jobbar på dessa platser så kan jag lova att det försvann idag. Men man ska inte dra alla över samma kant då de faktiskt finns några få människor inom denna bransch som faktiskt give a shit about us people som har känslan av att vara lika mycke värd som skit fastgrodd på en loppa som fastnat på ett fettigt hårstrå som sitter fast på en hund som idag av alla dagar dreglar extra mycke för den tror att kanske idag får den en liten munsbit, men faan... inte de inte!!

Inga positiva, härligt uppfriskande, uppmuntrande, glädjegivande, livsupplyftande meningar kan du få från denna blogg idag. Men den skulle garanterat kunna få höra lite från Er.

 

Imorrn är en annan dag, förhoppningsvis en bättre. För just nu, i detta tillfället känner jag ingen större lust att ens se fram emot den. För just nu är lusten helt borta. Jag känner absolut ingenting!


Hoppas för guds skull att du haft en jävla mycke bättre dag, för de skulle verkligen kännas piss om de va fler än jag som hade en skit dag just idag!


Kanske kan man cykla bort ilskan och förtvivlan. Vi får se. Jag tänkte undersöka saken ikväll!!


Because you´r worth it!!

 

Soo long!

/L


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza - 11 oktober 2010 16:37

TJENA   NU HAR JAG BYTT BLOGGADRESS DÄRFÖR HÄNVISAR JAG NU TILL DENNA ADRESS www.ivoteforme.devote.se   VI SES!!! SMACK ...

Av Liza - 29 augusti 2010 20:01

Ja, de va ett tag sen nu. Underbart trötthet har jag drabbats av.   Jag har träffat min döda Morfar och mina döda Farmor genom ett medium. (Vilket btw va det häftigaste jag vart med om.)   Jobbar nu för tiden och känner mig mer och mer som en...

Av Liza - 6 juni 2010 21:43

Trivsamt trött dag lek gärna med andra   Susanne är här... henne gillar vi!! :D   Söker efter allt som kan tänkas finnas med i mitt liv om 5 år...   Vi får väl se!   Tjing! ...

Av Liza - 20 maj 2010 23:07


Ibland kan de nog lätt bli så att man drar ner sig till ett djup som är de närmaste helvete man kan komma. Det hände nog mig ikväll.. igår grävde jag ner huvudet,men idag tog jag nog å djupdök hela kroppen genom jord och massa. Floder av självömk...

Av Liza - 18 maj 2010 11:21

De händer lite grejer... inga märkvärdiga ting men....   Jag har fyllt 23, Grattis till mig! Min kusin har gått med i alliansen Gud för presenter Fester med gäster Fått en ny kompis Träffat folk från funäsdalen åkt skoter över en å tr...

Ovido - Quiz & Flashcards